A Viber szerint ilyen változások lesznek az üzenetküldő alkalmazásokban

Kütyü Magazin, 2022. szeptember 25. 07:03

Az üzenetküldés és az üzenetküldő alkalmazások jelentős fejlődésen mentek át az elmúlt években. Ma már nem csak a szöveges üzenetek küldését szolgálják, hanem teljes értékű platformok, amelyek számos különféle szolgáltatást kínálnak. A Viber bemutatja, hogy 2022-ben milyen újdonságokkal találkozhatunk az üzenetküldő alkalmazásokban, valamint, hogy ez mit jelent a végfelhasználók mellett azon vállalkozások számára, amelyek innovatív módokat keresnek az ügyfeleikkel való kapcsolattartásra.

 

Több szolgáltatás és funkció. Több személyre szabhatóság. Több innováció.

Az emberek mindig keresik a módját annak, hogyan egyszerűsíthetik le az életüket. A digitális korban nem meglepő, hogy igény van arra, hogy a felhasználók minél többet hozzanak ki a mobileszközökből. Ahogy az üzenetküldő alkalmazások világszerte egyre népszerűbbé válnak, várhatóan egyre több további funkcióval és tulajdonsággal bővülnek majd, hogy sikerüljön a felhasználókat a platformjaikon tartani.

Az adatok alapján egyértelműek a tendenciák: 2022 első negyedévétől a csevegés és az üzenetküldés a digitális világ egyik legfontosabb részét képezi.  A felnőtt internetfelhasználók 95,6%-a havonta aktívan használja ezeket az alkalmazásokat, és a naponta eltöltött idő is folyamatosan növekszik. Sőt, legalább 43,5 százalékuk arra használja a közösségi alkalmazásokat, hogy információkat találjon márkákról és termékekről.

 

 

Egy friss jelentés szerint Magyarországon 7,2 millió aktív közösségi médiafelhasználó van, ami a teljes lakosság több mint 75 százalékának felel meg. A hazai közösségi médiafelületek felhasználói bázisa folyamatosan növekszik, 2014 óta 2,14 millió új felhasználó csatlakozott a közösségi médiafelületekhez, tavaly óta pedig 2,5 százalékos növekedés tapasztalható (ami egy év alatt 180 000 új felhasználót jelent). 

Ahogy az üzenetküldő alkalmazások egyre több szolgáltatást és funkciót kínálnak, úgy egyre valószínűbb, hogy még több személyre szabott szolgáltatást nyújtanak majd. Ez jó hír a vállalkozások számára, amelyek egyszerre igénylik a személyes kommunikációra való lehetőséget és azt, hogy hatalmas közönséget érjenek el. Az adatvezérelt vállalatok számára még jobb hírek is vannak.

A felhasználók immáron személyre szabott marketinggel is növelhetik elérhetőségüket. A vállalkozások ezzel a változással jobban kapcsolódhatnak közönségükhöz, valamint nagyobb elköteleződést és eredményeket érhetnek el. Az innováció továbbra is nagy szerepet fog játszani az üzenetküldő alkalmazások terén. A következő nagy újítás a kiterjesztett valóságtól (AR) a virtuális valóságig (VR) bármi lehet. Ezt a trendet követve a Viber például már bevezette az AR-t a Viber lencsékkel, hatalmas sikert aratva. A bevezetés óta eltelt első három hónapban több mint 52 millió lencsefelvétel készült, a magyar felhasználók pedig az elmúlt évben egymillió felvételt készítettek a Lencsék használatával.

 

Azonnali válasz

Az üzenetalapú kereskedelem kifejezéssel az üzenetküldő alkalmazások márkák általi használatát jellemzik, a termékek és szolgáltatások értékesítésére és értékesítés utáni ügyfélszolgálat nyújtására. Ez az értékesítés támogatását, előmozdítását és megkönnyítését jelenti a vásárlói út minden egyes lépésénél: a vásárlási döntés meghozatalakor felmerülő felhasználói kérdéseik megválaszolásától kezdve egészen addig, hogy a felhasználók közvetlenül az üzenetküldő alkalmazásból vásárolhatják meg a vonatkozó termékeket és szolgáltatásokat. 

Az üzenetküldő alkalmazásokat azonnali kommunikációra tervezték, így nem meglepő, hogy egyre gyakrabban használják őket ügyfélszolgálati feladatok ellátására. Ez magában foglalja az ügyfélszolgálati képviselővel folytatott csevegés lehetőségét vagy a gyakori kérdésekre adott automatikus válaszok küldését.

Az üzleti üzenetek kiskereskedelmi felhasználásának egyik sikeres példája a QuadX, egy ázsiai székhelyű, digitális logisztikára és e-kereskedelemre szakosodott vállalat. A QuadX a Viberhez fordult, hogy fejlessze ügyfélszolgálatát és javítsa az online vásárlás általános élményét. Nemrégiben indították el a ShippingCart Plus nevű új szolgáltatásukat, amelynek előfizetői beszélgethetnek egy élő ügyfélmenedzserrel az üzleti üzeneteken keresztül. A felhasználók élő ügynököket kérhetnek eladói figyelmeztetésekről, vásárlási tanácsokról, további szállításokról és különleges kezelési kérésekről. A funkciót egy tanulmány ihlette, mely szerint a vásárlók 74 százaléka szívesebben kommunikál üzenetek formájában a vállalkozásokkal, ha egy valódi személy válaszol. Ennek eredményeképpen a ShippingCart 100 százalékos ügyfélelégedettséggel rendelkezik. A QuadX sikere azt mutatja, hogy az üzenetalapú kereskedelem világszerte és az európai piacokon is egyre nagyobb teret hódít, így Magyarországon is, ahol a vállalkozások szintén egyre gyakrabban használják ezt a különleges megoldást.

A Viber felhasználói gyorsan és egyszerűen léphetnek kapcsolatba márkákkal anélkül, hogy várniuk kellene az e-mailes válaszra vagy telefonhívásokra. Az üzleti üzenetek lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy a lehető leggyorsabban megoldják az ügyfeleik kérdéseit, valamint naprakészen tartsák a közönséget. A chatbotok gyors válaszokat tudnak adni a gyakori kérdésekre anélkül, hogy emberi beavatkozásra vagy közreműködésre lenne szükség. A chatbotok emellett valós idejű válaszadásra vannak programozva. A magyarországi Viber chatbotok száma a tavalyi évben 40 százalékkal nőtt Magyarországon, ami azt jelzi, hogy a megoldás a felhasználók és a márkák körében egyaránt népszerű. 

 

Mit jelent mindez a vállalkozások számára?

Az üzenetküldő alkalmazások több tulajdonsága és funkcionalitása felé vezető tendencia nagyszerű lehetőséget kínál. Megfelelő használat esetén az üzenetküldő alkalmazások hatékony marketingeszközként szolgálhatnak. Küldhet célzott üzeneteket az ügyfeleknek, ügyfélszolgálatot nyújthat, és akár tranzakciókat is lebonyolíthat.

A felhasználók ma azt szeretnék, ha az alkalmazásaik többet nyújtanának. Az emberek alkalmazással eltöltött idejük több mint háromnegyedét a három kiválasztott kedvencükkel töltik, és ennek majdnem a felét egyetlen alkalmazással. A szuperappok térhódításának vagyunk tanúi: a felhasználók számos igényét egy helyen kielégítő alkalmazások, az ételrendeléstől az utazásfoglaláson át a számlák kifizetéséig.