A mobilalkalmazások nagy száma is gátolja az áttörést a mobilfizetésben

Kütyü Magazin - 2015. október 13.

Az elmúlt években a mobilfizetésnek számos ága bontakozott ki, ám a parkolás mobilos kifizetését leszámítva egyetlen mobilfizetési megoldás sem tudott jelentős áttörést elérni az aktív felhasználók számát tekintve.

2002-ben jelent meg Magyarországon az első olyan mobiltelefonra kialakított megoldás, amellyel a pénzügyeinket intézhettük. Az elmúlt 13 évben a mobilfizetésnek számos ága bontakozott ki, ám a parkolási díj mobilon keresztül történő kifizetését leszámítva egyetlen mobilfizetési megoldás sem tudott jelentős áttörést elérni az aktív felhasználók számát tekintve.

2008 óta érhetők el az okostelefonra letölthető alkalmazások, amelyek új korszakot indítottak a mobilfizetésben is. Ennek hullámán jelent meg Magyarországon az első applikáció alapú mobilfizetési megoldás 2011 végén. Az elmúlt 5 évben több mint 10 mobilfizetési applikáció jelent meg, ám a kínálat sokszínűsége mégsem eredményezte a felhasználók számának drasztikus növekedését. A 2011-ben megjelent első mobilfizetési alkalmazást, amellyel csekkjeinket távolról fizethettük ki, épp novemberben vezetik ki a piacról a piaci erőviszonyok megváltozása miatt.

A felhasználók számára egyre nehezebb áttekinteni és megérteni, hogy melyik megoldást milyen élethelyzetben célszerű használni, ezért a FinTech Group és a GKI Digital hiánypótló jelleggel megalkották Magyarország első applikáció alapú mobilfizetési megoldásait áttekintő infografikáját.

 


A következő 2-3 évben legalább 5-6 új mobilfizetési megoldás megjelenésére lehet számítani, ami tovább nehezíti majd a felhasználók számára a választást. A hazai mobilfizetési térkép egyre összetettebbé válik és kérdés, hogy mikorra várható igazi áttörés a mobilfizetésben. A jelenleg legsikeresebbnek számító mobilfizetési alkalmazást alig 150 ezren töltötték le, ami elenyésző számosság a hazai 4,6 milliós okostelefont használó táborhoz képest. A FinTech Group és a GKI Digital meglátása szerint 2018-ra várható az igazi áttörés, amikorra a legnépszerűbb mobilfizetési megoldások elérhetik a 400 ezer aktív felhasználót.

 

Vissza